Drivstörning i området

Igår hade vi en drivstörning i området tydligen, vilket gjorde att inga tv-kanaler fungerade och internet fungerade inte heller. Och då märkte man hur stor del både TV'n och internet är av ens vardagskväll egentligen. Jag hade ingenting att göra, haha. Satt och pratade med mamma vid köksbordet i flera timmar, vilket inte händer varje dag. Vi pratade om allt från skolarbete till jobbkamrater till spanien till mina döda morföräldrar osv. Det var faktiskt riktigt kul och skönt att prata ut om så många saker.
Tänk om man hade haft drivstörning lite oftare, så kanske familjer hade kommit varandra lite närmare.


I helgen bjöd Sebbe mig på en typ lokalfest, nån snubbe hade hyrt in DJ osv. Alla gäster fick betala inträde, och Sebbe var så snäll att han betalade min också :* Det var bara vi som kände varandra där nästan, eller Sebbe kände väl några fler, men jag kände verkligen bara honom. Det var annorlunda, men roligt att gå på fest med bara sin pojkvän. I vanliga fall om man sticker på fest hos några random personer som man inte känner så brukar ju det vara med kompisar. Men jag hade roligt där i alla fall :) Dock gick brandlarmet mitt i pga rökmaskinerna, så alla fick gå ut i regnet och vänta haha, inte alls bra.



I söndags hade jag tid hos 15 minutes. Det är ett företag där man kan vara "modell för en dag". De som har fotats där lämnar namn och nummer till kompisar så att företaget kan ringa dem och boka in dem osv. Jag hade först inte tänkt köpa några bilder men eftersom mamma var med ändå så blev det några stycken.

Om ni blir uppringda av 15 minutes, så rekomenderar jag faktiskt er att inte göra det, om man inte behöver bilderna eller verkligen vill göra det. Om man ska göra det så ska man nog göra det med en tjejkompis som tycker det är lika roligt också. Sebbe fick hoppa in i sista minuten för från att 3 tjejer skulle med så kunde plötsligt ingen av dem. Och han tyckte ju kanske inte det var sådär jättespännande men han ställde upp för min skull i alla fall, haha :)

Väntetiden är också riktigt lång. Jag trodde jag skulle komma in, bli sminkad, byta om, fotas , kolla bilder , gå. Men det var att man kom in, fick sitta och vänta och fylla i några papper. Efter ett bra tag blev det dags för smink, trodde jag. Fick sitta i sminkrummet och vänta ytterligare en stund. Sen blev det gjort och sen fick man vänta på håret. Sen gick jag och bytte om, sen fick man vänta på att bli fotad, ganska länge. Efter det blev man först fotad hos en tjej, sen fick man vänta igen för att en kille skulle fota andra bilder på en. När man var klar där fick man sitta och vänta på att bilderna skulle läggas in innan man kunde kolla på dom. Och SEN var det klart.



Och det har blivit vår!


Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0