Bara lite tankar

Allting är helt knäppt. Skolan är både rolig och sjukt, sjukt jobbig. Körkortet går bra, men inte så bra som jag vill. Och jag hade en konstig dröm i natt. Drömde om flera olika personer som varit viktiga för mig. En del av dem bara var med i drömmen och sen var dom inte med mer, inget mer med det. Men vissa var precis som att de inte fick lov att vara mina vänner, för någon annan. Och när jag vaknade så kände jag mig så konstig, jag saknade alla dom vännerna som varit så viktiga för mig. Jag blev helt sorgsen. Känns som mitt undermedvetande (heter det så?) ville säga till mig att återuppta massa vänskapsrelationer haha. Låter helt sjukt, men så tolkar jag det :P
Det är så jävla tråkigt att man växer ifrån varandra, glider ifrån varandra. Att man har sin period och sen blir inget som det var. Personer som var hela ens värld för några år sen, finns inte ens med i kontaktlistan liksom. Nä men ni fattar vad jag menar. Dom är helt oviktiga. Och sen finns det dom som man uppdaterar sig med lite då och då men man har inte det där starka bandet längre, man själv eller den andra personen har hittat det med någon annan. Jag vet en tjejkompis jag hade. Vi gjorde allt tillsammans, vi ringde varandra hela tiden, vi pratade om allt. Idag är hon som en främmande människa. En bekant på långt håll som man träffar lite random nån gång då och då, och då låtsas man som att man bryr sig när man egentligen inte lyssnar på deras svar när man frågat vad dom sysslar med nu för tiden.

Jag vet inte vad jag snackar om egentligen... men håll hårt i era vänner. Ring dem, även om de inte ringt dig på skitlänge. Hör av dig själv. Man tänker ibland "men hon/han hör aldrig av sig så varför ska jag?". Tänk inte så om det är en riktig vän. Ring själv. Har den sagt att den ska ringa men inte gör det - ring själv. Så jävla svårt är det inte, den andra kanske bara glömde eller nåt.

Jag ska i alla fall bli bättre på att höra av mig till mina gamla vänner, för utan dem hade jag inte varit den jag är idag. Och jag är rätt kass på de. Särskilt eftersom jag går i skolan i Lund, och bor i Helsingborg. Svårt att hinna med båda delar.

(Personerna på bilden har inte med texten att göra, Pierre & Emil är superbuddies! )

Malin

Kommentarer
Postat av: mollan

fint skrivet <3

2010-03-24 @ 09:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0