Detta jävla snöoväder

Man är så trött på det nu. Konstant försenade bussar, missade & inställda tåg. Skulle efter en fruktansvärd körlektion ta tåget till Lund, en resa som i normala fall tar 27 minuter. Jag gick på tåget (som redan då var försenat 1½ timme) 17.50. Tåget landade i Lund två och en halv timme senare. Jag hade ingenting att göra, ingen dator, ingen mat (var sjukt hungrig) jag hade inte ens tuggummi! Som tur var satt jag tillsammans med 3 främlingar, som var väldigt roliga och skämtade om personalens förklaringar. Det är roligt ändå. Att folk på ett vanligt tåg som är i tid, där pratar ingen med främlingar. Men så fort sånt här sker så blir det en sån sammanhållning på tåget. Hela vagnen kändes plötsligt som folk man kände. Så tur i oturen det där. Sen fick jag dessutom vänta i en halvtimme på centralen, innan jag kunde ta bussen. Tog mig nästan fyra timmar att ta mig från Helsingborg C till Staffanstorp. Gotta love it!

En annan anledning till att folk är trötta på vädret kan ni läsa om på Helsingborgs dagblads hemsida. Mamma nämnde något igår om någon insändare, men tänkte inte så mycket på det. I morse ringde Radio Malmöhus och väckte mig. Dom trodde jag var min mamma och ville prata om den där insändaren hon skickat. Såklart blev jag nyfiken och mamma fick snällt ringa och berätta. Tydligen har hon fått böter för att ha stått delvis på några linjer, som när hon parkerade var övertäckta av all denna snö. Företaget som bötfällt henne tar inte på sig något ansvar för att linjerna varit omöjliga att se, och tydligen är hon inte ensam om att vara med om detta heller.
Läs artikeln på http://hd.se/helsingborg/2010/02/03/hon-fick-boter-for-felparkering-pa/

Insåg för en stund sen att jag inte skulle till skolan, så tänkte att det var ju bra då hinner jag göra allt mitt skolarbete här hos Sebbe. Men strax efter det kom jag på att jag lämnat datorn hemma eftersom jag inte skulle behöva den i skolan idag... Attans.

Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0