Vi tar och pluggar bara liiite till, aight?

Herre jävla gud. Det är sjukt vad slutkörd man kan bli. Detta oändliga plugg som aldrig aldrig tar slut. Jag har just insett att jag måste plugga spanska under ungefär hela jullovet också. Som vissa vet läser jag det på distans och det suger! Helt fantastiskt hur jobbigt det kan vara ibland. Särskilt muntliga. Man snackar med en spansktalande person, i telefon, med lägsta möjliga ljudvolym, utan kropssråk, hör ingenting, fattar ingenting heller för man inte hör nått, tvingas improvisera om nått helt annat än det man skulle ha förhör på osv osv etc etc. Men jag jobbar på det och det går väl... ganska bra. Förutom det då så var det väl kanske inte jättemycket.

Måste påpeka hur otroligt söt min klass. En stor bunt människor som är så olika men ändå har vi nått tillsammans, ja jag vet inte hur man ska beskriva det. När vi åker buss har vi t.ex. aldrig tråkigt.
Varsågoda damer och herrar, Ellen & Molly Vinkar på bussen



Och visst är sebbe söt på denna bilden, lille mannen med mysse och lugg :*

Förresten, nästa vecka ska jag åka till malmoe igen, fast till SVT. Ska göra ett reportage om att vara fotograf på SVT. Kommer intervjua en fotograf där samt filma lite när dom filmar till programmen. Om ni kände att ni ville veta detta.



Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0