Jävla negativitet hela tiden

De va väl fan vad alla ska vara negativa hela tiden. Jag blir så sne på sånt. Vi har anordnat en julavslutningsfest för vår skolas elever med lokal och allting. Vi lägger ner massor av kraft och energi, fixar oxh donar. Jag till exempel har skruvat ner hela min stereo och halva hyllan för att släpa med den hela vägen eftersom systemet i lokalen inte funkade. Detta gjorde jag på min fritid, på min kväll när jag lika gärna kunde suttit på röven och inte gjort nått alls. Men vi gör det ändå för alla andras skull. För att alla andra ska få en möjlighet att ha kul och lära känna varandra. Men istället kör alla på "men den ska inte komma så då kommer inte jag heller" eller, "men ingen annan kommer ju komma". Istället för alla bara kommer dit om man själv vill det. Så kommer ju fler hänga på såklart! Men självständigheten i Sverige är väl inte direkt på topp. Man vågar inte sticka ut och göra saker man själv vill för sin egen skull, utan bryr sig hela tiden om nån annan kommer göra det eller vad andra kommer tycka om en.
Och tänk efter vem ni snackar med folk. Det är så jävla tröttsamt att höra hela jävla tiden alla negativa kommentarer om något som man verkligen lägger sin kraft på, för andras skull dessutom. Tyck vad ni vill men sånt kan ni hålla för er själva i er negativa värld, och låta oss positiva kämpa vidare.

Malin

Kommentarer
Postat av: mange @nti

Men palla, precis som på klassfesten var det nu var. orka att folk ska hålla på så, tycker jag bara är dålig stil. I'LL BE THERE AND IM GONNA ROCK YA SOCKS OFF!

2009-12-17 @ 23:15:04
Postat av: Elias

Jag håller med, grymt taskigt, vill man inte komma så kan man ju helt enkelt säga nej tack och bara låta det vara istället för att förstöra för andra.

2009-12-17 @ 23:28:51
URL: http://eliasliedholm.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0