Fairytale of New York

Just nu spelas låten ovanför här i vårt hus, det betyder att det är jul på riktigt. Morsan far omkring är stressad som vanligt. Det ska vara tiptop när vår feta släkt stiger innanför dörrarna imorron, tyvärr. Vi klädde dessutom granen innan. Den har stått här inne sedan i måndags men ingen har orkat röra ett finger så jag å lillbrorsan tog oss ann uppgiften och... ja utmärkelsen till världens snyggaste julgran hade den såklart inte fått. Det ser mer ut som en stackars gran med en massa hemmagjorda grejer från 97. Dessutom barrar den som satan, vi får väl se om den står kvar på självaste julafton.
Annars för schemat imorron är att min mormor&morfar och min farmor anländer lagom till kalle anka eller anna anka. Hörde något om att farsa gärna skrotade kalle anka eftersom han tyckte det är tjatig efter att ha sett det varje år i 45 år. Han sa också ngt om att thaibuffé eller en tacobuffé hade varit gott. Där kan jag dock hålla med honom. Dock är morsan väldigt tradtionell, så det blir nog julbord, kalle anka osv. Men vi lär ser. Efter kalle eller anna blir det julfika. Jättetrevligt eller inte, det är då de gamle kör igång sitt blajsnack. Sedan vid 6 tiden tror jag mostrar,mobror å lalala anländer med familjer. Då blir det fullthus och 4 galningar lär riva granen om den fortfarande står upp. Då är det julbord, som jag faktiskt i år bojkottar.. eller ja nästan. Köttbullar är typ det enda som går hem hos mig. Sedan efter att ha ätit oss runda som fotbollar rullar vi in i tv-rummet. Kollar lite svensson svensson, sen kommer förmodligen tomten.. ja faktiskt. Om vi har tur villsäga. Dom senaste dagarna har jag varit ett riktigt pain in the ass så jag vetefan, men det lär vi se. Efter att alla kids and oldies fått sina grejer, det är då julfriden kommer på riktigt. Det är då hela släkten äntligen smälter allt. Till och med mormor slutar klaga och faktiskt börjar le. När morfar får sin hicka, när moster's man somnar av den spetsade glöggen, små kusinerna blir höga av julgodiset och vi andra sjunger med i jullåten ovanför. För när den spelas, det är då det är jul i vårt hus.
God jul/Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0